zaterdag 13 oktober 2007

Rest vd week

Dinsdag 9 oktober 2007

06:30
Iedereen is klaarwakker en kan niet meer slapen. Maurits en ik hadden de wekker gezet om half 8, want Fifi komt ons om 9 uur ophalen, maar we zijn nu al klaarwakker. Die jetlag is best vermoeiend! We besluiten maar vast te gaan douchen en te ontbijten. Rustig klaarmaken voor onze 1e dag op school.


















We gaan eerst naar een ander vliegveld. In Amerika moet iedereen nog even medisch gekeurd worden om te mogen vliegen. Dr. Bryman is een jolige man en na 3 minuten even hier voelen, daar drukken, een ogentest, een paar keer diep ademen en een praatje sta ik weer buiten. We hebben in de pilotshop naast het kantoor van de dokter met 7 man een Jeppesen tas gekocht met 15% groepskorting. Deze tas is speciaal voor piloten en heeft een variabele indeling. Erg handig dus! In Nederland betaal je zo 150 euro voor zo’n tas, maar door de gunstige dollarkoers en de korting hebben wij deze tas voor 63 euro! Nice!
Normaal gesproken krijgt iedereen van de dokter een pizza, maar helaas zitten we nu in een kantoor waar geen pizzeria in de buurt is. Hij komt zich daarvoor nog even verontschuldigen. Fifi besluit ons maar mee te nemen naar de Mc Donalds omdat we anders tot de avond niets kunnen eten. We moeten wel beloven niks tegen school te zeggen…

Als we op school aankomen moeten onze vingerafdrukken worden afgenomen. De regels zijn flink aangescherpt sinds 9-11 voor buitenlanders om in de USA te vliegen. Dit is nog een heel gedoe. Rond half 5 zitten we weer in het busje naar het motel.

Woensdag 10 oktober 2007

Vandaag krijgen we een rondleiding en een introductiepraatje van de Assistent Training Manager Raymond Timmer. Raymond is een Nederlander die al 7 jaar in de USA woont. We krijgen een rondleiding door school en over het platform. Falcon Field is een klein vliegveld, maar sinds Sabena Airline Training Center er zit is het flink druk geworden! Wat staan daar veel vliegtuigen zeg! Er zitten ook een boel Indiërs hier op school bij Sabena. Zij vliegen op Diamonds. Wij zullen op de Piper vloot gaan vliegen van Sabena. Eerst op de Archer III en daarna op de snellere Arrow.


















Raymond Timmer geeft een rondleiding over het platform.
Achterin zie je nog 2 vliegtuigen staan met een blauw staartvlak. Daar begint het platform van de school.



















Een Diamond-twin (links) en een 2 Pipers (rechts)

Overal op het vliegveld staan hele oude vliegtuigen. Sommigen van rond de tijd van de WO 2. Sommigen vliegen nog en worden gebruikt voor rondvluchten.




































Scrapyard.


















En hier ga ik zeer binnenkort een keer op vliegen!


We gingen lunchen in een Italiaans restaurant. Ik dacht een lekkere maaltijd te bestellen met aubergine en pasta. De salade was overheerlijk! Echter was de aubergine gefrituurd en extreem vet. Ik heb een groot deel maar laten staan.



































’s Avonds hebben we zelf gekookt. Rijst met pasta-saus. Het eten hier is echt heel erg wennen, alles gaat de frituur in. Het beste blijft zelf koken.


















Donderdag 11 oktober 2007

Vandaag wat presentaties bekeken over speed changes en horizontal flight. Tussen de briefings door duurde het weer heel lang tot de volgende kwam. De planning was strak, maar de utivoering ervan was erg beroerd. We hebben nog wat uitleg gekregen over wat administratieve dingen en in de middag hebben we uitleg gehad over het pre-flighten van het vliegtuig. Dus het nakijken van het vliegtuig voordat je er wat dan ook mee gaat doen. Bijvoorbeeld de olie en brandstof controleren. De banden, de lichten, de vleugels en de propellor etc.

’s Middags lekker bij het zwembad gelegen en Lars, Onno, Jorg en Bas hebben een Chevy Van gekocht! Maurits en ik zijn nog op zoek naar een auto.






























Dat was het voor nu. Ik moet namelijk snel gaan leren. Maandag hebben we een klein testje over de Operations Manual en ik ben nog niet heel ver daarmee. Het is nu zondag, dus heb alleen nog de na-middag en de avond om te leren…

Geen opmerkingen: